4x4 Adventure!

10 mei 2022 - Skiathos, Griekenland

Gisteren had mijn manager spontaan besloten dat het wel een goed idee was om met nóg een excursie mee te gaan: de 4x4 adventure. Het noorden van het eiland is moeilijk begaanbaar en daarom niet geschikt voor het kleine bakkie waarin ik rijd. Samen met een jong Brits koppel zat ik in de auto, samen met de gids Dimitra.

We begonnen bij Skiathos Kastro (kasteel). Verwacht geen kasteel, maar een paar restanten van gebouwen op een rots. Helaas is het nu dicht voor renovatie, dus we konden er niet helemaal op. Gelukkig was het uitzicht top en onderweg veel geleerd over ongeveer elk plantje wat daar groeit. Tijm, salie, oregano, wilde asperges, noem maar op! Fun fact: het woord oregano komt uit het Oud-Grieks en betekent 'mountain of happiness'.

WhatsApp Image 2022-05-10 at 5.55.49 PM Het uitzicht

Vervolgens vervolgden we onze reis naar een aantal andere stops; allemaal met een prachtig uitzicht en interessante verhalen (heel leuk om te delen, maar dan ben ik morgen nog bezig met schrijven). Het meest noemenswaardige is het Evangelistria-klooster, waar blijkbaar de eerste vlag van Griekenland werd gemaakt.

WhatsApp Image 2022-05-10 at 5.56.38 PM Evangelistria-klooster

Top dag gehad, veel gezien, leuke mensen ontmoet. Britse koppel heeft me uitgenodigd om samen ergens te eten, dus ik ga er nu snel vandoor. Laters

1. Henriëtte:
    10 mei 2022
    Doe je goed, Chris.
  2. Henriette:
    11 mei 2022
    En je speech al geschreven? Welcome dear tourists! En dan in het Grieks haha
  3. Henriëtte:
    11 mei 2022
    En heb je je speech al geschreven? Welcome to Skiathos en dan in het Grieks natuurlijk ha!